אתרים
אינדקס אתרים - אינדקס אתרים ישראלי לפי נושאים.
אודות אתר צור קשר אתרים מומלצים קידום אתרים   פרסום אתרים

פרסומת
 
 
הוסף מאמר
תאריך: 7-4-2010 שם הכותב:צור לך מוזיאון make-mymuseum שם המאמר:על המוזיאון הווירטואלי כבר שמעת?
על המוזיאון הווירטואלי כבר שמעת?
או: צור לך מוזיאון

ד"ר עפרה קינן
www.make-mymuseum.com,


מהו מוזיאון וירטואלי שיווקי – אתר וירטואלי אשר נועד להיות כלי שיווק וכלי תקשורת למוזיאונים ה"אמיתיים" הפיזיים. מטרותיו של מוזיאון זה להגדיל את מספר המבקרים במוזיאונים הפיזיים, להביא לידיעת הקהל הרחב את אוסף המוזיאון הפיזי, התערוכות המתחלפות ואירועים מיוחדים. אתרים אלה ממלאים לעיתים גם תפקיד מסחרי במכירת תוצרי המוזיאון ופריטים מתוך אוספיו.
לרוב מוזיאון מסוג זה יכיל מספר מועט של פריטים "מגרים", שעות פתיחה, מחירי כרטיסים ולעיתים אפשרות לרכישת כרטיס דרך האתר הוירטואלי, תערוכות המוצגות במוזיאון, מיקום המוזיאון ודרכי הגעה אליו, מפת המוזיאון וכדומה.

מהו מוזיאון וירטואלי לימודי – אתר וירטואלי הבנוי כמוזיאון, בעל פרוגרמה מוזיאלית ברורה המציע בסיס מידע לביקורים מוזיאלים וללמידה ON LINE . מוזיאונים אלה מאפשרים ביקורים חוזרים ונשנים באוסף המוזיאון הוירטואלי ומשמשים כלי משמעותי ביותר בפיתוח הלימוד באמצעות שיטות החקר והגילוי. בנוסף, זהו אמצעי להביא את דבר המוזיאון אל הקהילה התומכת בתהליך של חינוך מתמשך.

על פי הגדרותיו והצגת המאפיינים של McKenzie להלן: למוזיאון לימודי ושיווקי ומתוך גלישה במוזיאון הוירטואלי של המטרופוליטן ומוזיאונים אחרים הגעתי למסקנה כי המוזיאון הוירטואלי של המטרופוליטן הינו מוזיאון לימודי עם אוריינטציה שיווקית.

מה אקבל במוזיאון וירטואלי לימודי?
1. האוסף המוצג במוזיאון הוירטואלי הלימודי הוא אוסף גדול אשר ניתן להשתמש בו לצרכי למידה והנאה. ראה מוזיאון INDIA (http://www.make-mymuseum.com/museum.php?i=16).

2. הכניסה למוזיאון הוירטואלי הלימודי היא מזמינה וידידותית למשתמש (www.make-mymuseum.com()

3. על מנת לסייר במוזיאון הוירטואלי הלימודי ולחקור אותו בצורה יסודית יש צורך בביקורים חוזרים ונשנים באתר.
4. המוזיאון הוירטואלי הלימודי יציע מגוון רב של פעילויות לימודיות המתאימות לרמת גילאים וסגנון לימודים שונה.
5. המוזיאון הוירטואלי הלימודי הוא גלובלי, מלבד מקורות מידע מקומיים האתר יציע למבקר מקורות מידע אחרים הקשורים לנושא (קישוריות). לדוגמה: במוזיאון India שבתוך פורטל המוזיאונים make-mymuseum מוזכר ספרו של עזריאל קרליבך "הודו" וקישורית מקשרת אותנו לספר.
6. המוזיאון הלימודי מסייע בשימור היסטוריה מקומית וממצאים מקומיים, לדוגמא: על ידי מתן אפשרות לתלמידים לעסוק בפרוייקט היסטורי המעורב באוספים ושימור.
לדוגמה: המוזיאון הווירטואלי "שני חברים", המספר סיפורה של ידידות מופלאה שנותר עשרות שנים לאחר מותם של הידידים. .

7. מוזיאון וירטואלי לימודי הינו דינמי, רב-תחומי ורב-חושי המשלב מגוון רחב של תחומי דעת עם סגנונות למידה שונים ורמות אינטליגנציה שונות. יתרונו של המוזיאון הלימודי ניכר בכך שהוא מציג חיוניות, צבע ותנועה בתהליך החקירה של התלמיד. שלא כמו בבית הספר תהליך הלמידה במוזיאון וירטואלי לימודי מתבצע כאשר הפעילות היא אקטיבית והתלמיד הוא במרכז, המידע מוצג על-ידי התלמיד אשר מבצע את החיפוש על נושא מסוים.

המוזיאון הווירטואלי יכול , אם כן, להוות כלי שיווקי מן המעלה הראשונה עבור המוזיאון הפיזי, כפי שמקובל במרבית האתרים המוזיאליים בישראל, או להיות כלי מוזיאלי בזכות עצמו, מה שמכונה בשם מוזיאון וירטואלי לימודי.
אנו רואים חשיבות עצומה בהקמתם של מוזיאונים וירטואליים לימודיים שישרתו מגוון של אנשים, מכל שכבות הציבור, בהיותם כלי נגיש, דינאמי וייחודי המתאים למדיה האינטרנטית העכשוית.

אנו קוראים לכל מי שהוא בעל אוסף ליצור עימנו קשר

צור לך מוזיאון

כותב המאמר מנהל אתר : צור לך מוזיאון make-mymuseum

אין במאמר זה משום יעוץ משפטי ו / או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה הינו פרי עטו של מנהל האתר הרשום באינדקס ודעתו של הכותב בלבד

אינדקס אתרים כל הזכויות שמורות © 2007