אתרים
אינדקס אתרים - אינדקס אתרים ישראלי לפי נושאים.
אודות אתר צור קשר אתרים מומלצים קידום אתרים   פרסום אתרים

פרסומת
 
 
הוסף מאמר
תאריך:3-1-2009 שם הכותב:קטנטנים בתנועה yogababy שם המאמר:הקשר בין תנועה בינקות ולקויות למידה
מאת: ציפי בן עזרא

חוסר תנועה בינקות וגיל בית הספר

מניסיוני כמטפלת בשיטת אלבאום בילדים בגיל בית הספר עם לקויות למידה מצאתי קשר בין קשיי למידה בגיל הזה לבין חוסר תנועה מסוים בינקותם או דילוג על שלבים התפתחותיים בינקות. מתוך שיחות עם הוריהם של הילדים בהם טיפלתי עלה כי פעמים רבות ילדים אלה דילגו בינקותם על זחילה או זחלו מעט מאוד. כך לא היתה להם הזדמנות לפתח את מערכת ההצלבה במוח, שהיא הבסיס להתפתחות כושר הלמידה.

לקויות למידה הקשורות למערכת ההצלבה מתבטאות בקשיים בקריאה, כתיבה וחשבון. הטיפול כולל הרבה תנועה שתפקידה להשלים את מה שהוחסר בינקות. הילדים מתרגלים תרגילים פיזיים, ממש תרגילי התעמלות, שהתועלת שלהם באה לידי ביטוי בכיתה, ביכולת טובה ללמוד.

אפשר למנוע בקלות את המצב הזה על ידי תרגילי תנועה נכונים לגיל הינקות.

כמה קל למנוע לקויות למידה

בעידן שלנו, שבו מרבים להשתמש בעגלות וסלקלים, חשוב מאוד להזכיר שוב ושוב כי התנועה היא הבסיס להתפתחות תקינה. במקום להגיע לגיל בית הספר ולהיות מתוסכלים, לסבול מקשיי למידה ולקבל תווית של ילדים בעייתיים, אפשר לעשות תרגילים מתאימים בגיל הינקות, להניח לתינוקות להתפתח לפי הקצב שלהם בלי להאיץ ולאפשר להם תנועה מחוץ לסלקל בכל הזדמנות.
זו הסיבה שהתחלתי להעביר סדנאות תנועה לתינוקות . למה לתקן נזקים אם אפשר למנוע אותם?



כותב המאמר מנהל אתר : קטנטנים בתנועה yogababy

אין במאמר זה משום יעוץ משפטי ו / או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה הינו פרי עטו של מנהל האתר הרשום באינדקס ודעתו של הכותב בלבד

אינדקס אתרים כל הזכויות שמורות © 2007