אתרים
אינדקס אתרים - אינדקס אתרים ישראלי לפי נושאים.
אודות אתר צור קשר אתרים מומלצים קידום אתרים   פרסום אתרים

פרסומת
 
 
הוסף מאמר
תאריך:9-10-2008 שם הכותב:קטנטנים בתנועה yogababy שם המאמר:חשיבות התנועה בינקות
בשנת החיים הראשונה תינוקות עוברים ממצב של חוסר תנועה מוחלט למצב של כמעט הליכה, דרך התהפכות, זחילה, ישיבה ועמידה. ההתפתחות הזו, שכל כך קל לראות אותה, מעידה גם על התפתחות אחרת, סמויה – התפתחות המוח. להתפתחות תקינה של התנועה יש קשר הדוק להתפתחות טובה ובריאה של המוח.


הקשר בין התפתחות התנועה להתפתחות המוח

כל שלב בהתפתחות כושר התנועה (לרוב מכונה ההתפתחות המוטורית) מותאם ליכולת המוח להפנים ולבצע את התנועה.

המוח והגוף מתפתחים יחד – הם שותפים הלומדים ביחד כל תנועה.

כיצד זה קורה? התנועה יוצרת רשתות עצביות במוח, הנבנות בגיל הינקות. רשתות אלה, עליהן יוסבר בהמשך, הן התשתית לתהליך הלמידה בעתיד.

לדוגמה, תינוקת לומדת להושיט יד לתפוס חפץ. הפעולה יוצרת רשת עצבית במוחה. ככל שתחזור על הפעולה, היא תהיה קלה יותר, כי הרשת העצבית במוח מתחזקת והמידע לביצוע הפעולה עובר בקלות. ביחד עם זאת התחזקו השרירים המתאימים ביד.

זחילה והתפתחות המוח

הזחילה מפעילה את שני חלקי המוח בדרך מאוזנת, כפי שהיא מפעילה את שני חלקי הגוף בדרך מאוזנת. בשביל לזחול צריך להפעיל את שתי הידיים ושתי הרגליים בהתאמה, וכן את שתי העיניים, האוזניים ושרירי הגוף.

כך מתפתחת מערכת ההצלבה. מערכת זו אחראית על פעולות פיזיות כהליכה וטיפוס אבל יותר מזה – התפתחות זו היא הבסיס להתפתחות מוחית המאפשרת למידה ותפקוד הכרתי טוב.

כיצד התנועה מפתחת את המוח

בעזרת התנועה נבנות במוח הרשתות עצביות, שהן מעין מסלולים דרכם עובר מידע. כאשר אנו עושים תנועה מסוימת שוב ושוב בגיל הינקות המסלול נבנה ומתחזק. ממש כמו בכביש. אם נעבור פעם אחת בשדה לא יישאר זכר לעקבות שהשאירו כפות רגלינו, אבל אם נעבור באותו מסלול שוב ושוב הוא יהפוך לשביל, לדרך, ואם ייסלל בו כביש התנועה בו תהיה קלה ומהירה.

כך בדיוק נבנים מסלולי המידע במוח. מסלולים שנבנו היטב מאפשרים למידע לנוע בהם בקלות ולאפשר כישורי למידה ברמה גבוהה.

תרגול של תרגילים כגון בייבי יוגה בינקות אינו מיועד רק להתפתחות פיזית תקינה אלה גם להתפתחות מנטלית תקינה.

קראו עוד על הקשר שבין תנועה בינקות ולקויות למידה.


www/yogababy/co/il

כותב המאמר מנהל אתר : קטנטנים בתנועה yogababy

אין במאמר זה משום יעוץ משפטי ו / או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה הינו פרי עטו של מנהל האתר הרשום באינדקס ודעתו של הכותב בלבד

אינדקס אתרים כל הזכויות שמורות © 2007